Josef üzerinde bir bot oluşturarak, botunuzu kullanacak kişilere bir deneyim fırsatı yaratmış olursunuz. Eğer ki bu deneyim insanların hoşuna gitmezse, onu kullanmazlar. UX tasarımı, kullanıcının hedeflerinin şirketin hedefleriyle uyum sağlatarak botunuzun deneyimlenmesini ve benimsenmesini iyileştirmenize yardımcı olan bir stratejidir.
UX kavramı, teknoloji ile eş anlamlı bir hale gelmiş olsa da; bu kavram, aslında bir kullanıcının herhangi bir ürün, süreç veya sistemle etkileşime girdiğinde neler hissettiğini ifade eder. UX tasarımı, kullanıcılara anlamlı ve alakalı deneyimler sunan ürünler yaratmak için kullanılan bir süreçtir. Yalnızca, bir dijital ürünün nasıl göründüğü veya bir butonun nereye konumlandırılacağı ile ilgili değil; botunuz da dahil olmak üzere, ürünlerle etkileşimleri sırasında kullanıcının duygu ve davranışlarını nasıl geliştirebileceğinizle de ilgilidir.
En sevdiğiniz ürünler ve hizmetler o kadar iyi tasarlanmıştır ki muhtemelen bunun farkında değilsinizdir. Don Norman’ın da belirttiği üzere:
“İyi tasarımların fark edilmesi, kötü tasarımların fark edilmesinden çok daha zordur. Çünkü, iyi tasarımlar ihtiyaçlarımızı o kadar iyi karşılıyor ki gözümüze görünmez oluyorlar.”
İlk kez iPhone kullandığınız anı düşünün. Öylece gelip geçen bir andı. Öte yandan da bu web sitesi, kullanıcıyı çabucak hayal kırıklığına uğratacak ve rahatsız edecek, kasıtlı olarak tasarlanmış kötü bir kullanıcı deneyiminden oluşur.
İyi bir UX tasarımı 3 niteliğe indirgenir:
Josef’te, UX tasarımının dört unsurunu merkezimize alarak kullanılabilirlik, erişilebilirlik ve faydalılığın sağlanabileceğine inanıyoruz.
Bir sonraki oturumda, kullanıcı deneyimi tasarım ilkelerini botunuza nasıl uygulayacağınızı öğreneceksiniz.