Bu sayfada, kullanıcı merkezli bir tasarım sürecinde size yol gösterebilecek, ürün ve hizmetler için yeni fikirler üretebileceğiniz ve bunları uygulayabileceğiniz kaynaklar bulacaksınız. Bu kaynakların tümü, genellikle bu beş adımı izleyen bir tasarım sürecinden oluşur.
Genel süreçle ilgili kaynakların yanı sıra bu beş adımın her birini gözden geçireceğiz.
Yeni bir ürün oluşturmak için bir fikriniz var. Şimdi bu fikirden - çözüm - kurtulmanız ve nasıl etki yaratabileceğinizi ayırt etmeniz gerekir.
Bir tasarım sürecinden geçmek sizi bir fikirden, hatta sadece bir sorunlu alandan, hangi ürünü oluşturmanız gerektiğine dair güçlü, incelenmiş bir konsepte götürebilir. Sizi fikirden iyi planlanmış bir fikre yönlendirecektir.
Tasarım araçlarının bu bölümü, sizi fikirden projenizin deneme sürümüne götürecek yöntemler, malzemeler ve kılavuzlar sağlar.
Hemen hemen her tasarım sürecinin ilk adımı, tasarımınızın 'kullanıcısının' kim olacağını anlamaktır. Kullanıcı, ürününüzün, hizmetinizin, kuruluşunuzun, bilgilerinizin veya sisteminizin ana hedefi olan kişidir. O, tasarımınızın çözeceği sorunun muhattabıdır.
Kullanıcınızı tanımak için kullanıcı araştırmalarına katılmanız gerekir.
Sorunlarla mücadele eden kişilerle görüştükten, gözlemledikten ve bunlar hakkında bilgi topladıktan sonra, kullanıcılarınızın kim olduğunu tanımlamaya başlamanın zamanı geldi.
Duyduklarınızı anlamak için bir alıştırma örneği değer eşlemedir. Kullanıcınızdan duyduğunuz ve gözlemlediğiniz tercihleri, öncelikleri, hayal kırıklıklarını, aşkları, nefretleri ve diğer değerleri belgelemeye yarar.
Başka bir araç bir İhtiyaç Piramididir. Topladığınız kullanıcı araştırmasına bakarak, bu piramidin içindeki ihtiyaçların haritasını çıkarabilirsiniz. En çevresel olanı piramidin en alttaki bölümüne gider. En önemli olanları üst bölüme gider. Bu, ihtiyaçlar arasında öncelik belirlemenize yardımcı olacaktır.
Tasarımınızı kimin kullandığını, neye değer verdiklerini ve neye ihtiyaç duyduklarını bilmelisiniz. Ardından 'kullanıcı arketipleri' veya 'kişilikler' oluşturmaya başlamanız gerekir. Gerçek kişilerin bu genellemeleri tasarım sürecinizin geri kalanına rehberlik edecektir.
Tabii ki, birden fazla kullanıcı olabilir - tüm ürünlerin yalnızca bir kullanıcısı olmayacaktır. Tasarımınız birden çok farklı kullanıcı türü için geçerli olabilir — bu ana kullanıcı kişilerini tanımlamak ve karakterize etmek için yukarıdaki belgeyi kullanın.
Bu belge aynı zamanda 'Kullanım Örnekleri' tanımlama konusunda da size yol gösterir. Kullanım örnekleri, kullanıcınızın tasarımınızla adım adım nasıl etkileşime gireceğini ve kullanacağını gösterir.
Kullanıcının sorununu çözmek için nasıl ve neden beyin fırtınası yaptığımıza ilişkin bazı genel kuralları aşağıda bulabilirsiniz.
Tasarım sürecinin önemli ve heyecan verici bir adımı prototiplemedir. İlk aşamalarda, fikrinizin ne olacağına dair birçok prototip üretmelisiniz.
İlk başta yaptığınız prototipler beyin fırtınasınızın devamı olacak. Bir şeyler inşa etmeye çalıştıkça, daha fazla fikir ortaya çıkarmanıza ve onları daha somut hale getirmenize yardımcı olacaktır. Bu düşük çözünürlüklü, beyin fırtınası prototiplerinin bazı denemelerinden sonra, aslında sorunu çözebilecek bir tasarıma daha yakın prototiplere geçeceksiniz.
Düşük kaliteli prototipler oluşturmanın kolay bir yolu, fikrinizi 8 sahnede çizmektir. Uygulamanızın veya web sitenizin 8 ekranı olabilir — kullanıcınızın ürünü bulduğuna, nasıl kullandığına ve ürünün durumunu nasıl çözdüğüne.
Ayrıca, bir yolculuk haritası kullanarak kullanıcınızın sorundan çözüme olan yolculuğunun haritasını çıkarabilirsiniz. Kullanıcınızın geçmişini, probelemi ile ilgili notlardan belirleyin. Ardından, kullanıcınızın tasarımınızla hangi 'temas noktalarına' sahip olacağını düşünün. Son olarak, tasarımınızla etkileşime geçtikten sonra kullanıcınızın kim olduğunu tekrar düşünün - şimdi farklı olan nedir?
Şimdi tasarımınızı kullanıcınızın hayatına yerleştirme hakkında düşünün. Ne zaman kullanacak — günün hangi saatinde? Bu alıştırma - sadece bölgeler ve kesin noktalar olmasa bile - tasarımınızı belirli bağlamlarda oturtmaya zorlayacaktır.
Kullanıcı testi ile bir tasarımı incelediniz. Şimdi ilk uygulamanızın hangi ölçek ve kapsamda olması gerektiğini düşünme zamanı.
Bu egzersizi deneyin: tüm ideal özelliklerinizi ve işlevlerinizi sağ taraftaki kutuya koyun. Uygulamanız gereken üç sınırlamayı sol kutucuğa.
Bu ürün veya hizmetin geliştirilmeye değer olup olmadığını kendinize ve kullanıcılarınıza sürekli olarak sormalısınız. Kullanıcı testinin araştıracağı üç ana alan vardır. Bu teste yeterince erken başlayamazsınız.
Jason Leow iyi tasarım odaklı araçlar topluyor...
Simon Rafferty prototyping politika müdahaleleri birlikte tasarlamak için bir araç.
Avrupa Hükümet Dönüşüm Merkezi, Geleceğe Yönelik Kamu Hizmeti Sunma...
Ann Mei Chang'den gelecek kitap, Öğrenilen Dersler: Yalın Etki : Sosyal fayda için yenilik, vaatler.
Vasant Chari, İngiltere Politika Laboratuvarı blogunda yazarak, prototiplemenin nasıl kullanıldığını belgeliyor …
Lucy Kimbell ve Jocelyn Bailey tarafından yazılan bu makalede, prototipleme yöntemlerinin nasıl getirilebileceği açıklanmaktadır …
Politika oluşturma haritalarının bu slayt gösterisi, tasarımın nasıl oynayabileceğini düşünmemize yardımcı olabilir …
Bu yöntem kümesi, tasarım yöntemlerinin üst düzey bir görünümünü verir…
İngiltere Politika Laboratuvarı'nın bu kart destesi bir politika oluşturma döngüsünde kullanılabilir...
Birleşik Krallık Politika Laboratuvarı'nın bu slayt destesi, yapılarının temellerini verir..
Talkaoke, pop-up talk show olarak çerçevelenmiş bir tasarım araştırması yoludur.
Hükümetin Kullanılabilirlik ekibi, en yaygın ve iyi doğrulanmış …
İş Modelleme ve diagram oluşturma uygulaması.
Userfocus’ web usability checklist guide. Çok kullanışlı kontrol listeleri.
Web siteniz için kontrol listesi.
Tasarımı kullanmaya yönelik güzel bir makale.
10 kullanıcı deneyimi metodu.
David Colarussodan kodlamaya iyi bir başlangıç.