Bu kalıp kitaplığı tasarımcılar, mühendisler ve sistemleri daha kullanıcı dostu hale getirmek isteyenler içindir. İnsanlarla etkileşim kurma şeklinizi geliştirmek için kullanabileceğiniz bazı temel şablonları ve bilgileri düzenleme yollarını bir araya topladık.


Kaynak

Bilgiyi sunmak, akıllı karar vermeyi kolaylaştırmak ve daha akıllı davranış konusunda teşvik etmek için umut verici kalıplar topluyor, küratörlük  yapıyor ve gösteriyoruz.

İlham İçin

Bu kaynak, bir sistemi daha kullanıcı dostu hale getirmeleri gerektiğini bilen, ancak ne oluşturmak istediklerinden emin olmayan kişiler içindir - yalnızca kullanılabilir ve ilgi çekici olduğundan emin olmak isterler.

Ve rehberlik

Ayrıca, ne tür bir değişim oluşturmak istediklerini bilen, ancak araçlar, örnekler, ilkeler, kod temelleri ve en iyi uygulamalarla en iyi nasıl oluşturulacağı konusunda rehberlik isteyen kişiler içindir.


Doğru Kalıbı Bulma


Anahtar kalıplar nelerdir?

İlk kütüphanemizde en gelenekselden en iddialıya kadar 5 akıllı yasal tasarım kalıbı vardır.

  1. Görsel Kompozisyon
  2. İnsani Danışma
  3. İnteraktif Araçlar
  4. Davranışsal Dürtmeler
  5. Yapay Zeka-Akıllı Sistemler

Bunlar nereden çıktı?

Aşağıdaki kalıplar, yasal tasarım ve kurs projelerinde devam eden çalışmalarımızdan ve dosyalanan anketimizden türetilmiştir. Bunlar, daha anlaşılır ve daha eyleme geçilebilir karmaşık bilgiler oluşturmamız için bize ilham verebilen tasarımlardır.

Her sıra içinde, aynı temaya bağlı birçok farklı kalıbımız var. Bunları keşfetmek için bu kitaplığı kullanın ve belirli bir durumda hangilerinin size yardımcı olabileceğini görmek için ilgili kalıba gidin.


Kalıp Galerisi


1. Görsel Temsil Kalıpları



Yol Haritası

Kullanıcıya, yolculuğun ne olacağını görselleştirmesini sağlayacak kuşbakışı bir görünümle sürece genel bir bakış verin.



Zaman Çizelgesi

Olayların sırasını, kullanıcı için nasıl oluşabileceğini, böylece hem kısa vadede hem de uzun vadede ne bekleyeceğini anlayabilir. Bunu bir zaman çizelgesi olarak görerek, sonuçları ve uzak olayları daha ayrıntılı olarak hayal edebilir. Bu kalıp, seçenekleri değerlendirirken veya bir işlemi takip ederken yararlı olabilir.



Denetim Listesi

Kullanıcıya eyleme geçilebilir, nokta nokta, adım adım bilgi verin. Karmaşık bilgileri ayrık ve sıralı eylem parçalarına ayırın, böylece ne yapacaklarını bildiklerini hissedebilirler ve nokta nokta kontrol ederek bunu yaparken ödül alabilirler. Ayrıca, insanların karmaşıklık yolculuğu sırasında bir şeyi unutmamaları için gereken tüm noktaları kapsamalarını sağlayabilir.



Kapak Sayfası

Kullanıcının bilmesi gereken tüm bilgilerin ve seçeneklerin bir özetini, ancak hızlı ve net bir özette sağlayın. Kullanıcının bu alanla ilgileniyorsa daha fazla  isteyebileceği alanı gösterebilir.



Aşamalı Bilgiler

Uzun metin pasajlarını içerik parçalarına bölün. İçeriğe girmek için birkaç farklı sayfaya ayırarak veya kullanıcı açmayı seçtiğinde derinlemesine bilgileri seçerek diğer arabirim öğelerini de bulundurarak yapılabilir. Aksi takdirde içeriğin yalnızca başlık ve hızlı özet sürümünü gösterir.



2. İnsani Danışma


Uzmandan Vatandaşa

Sistemdeki uzmanların onlara bilgi vermek, sorunlarını ve sorularını dinlemek ve onlara özel tavsiye ve rehberlik sağlamak için kullanıcıyla sohbet edebilecekleri bir platform sağlayın.



 Denkler Arası

Kullanıcıyı deneyimlerini, endişelerini ve stratejilerini anlatabilecek diğer kişilerle bağlayın. Uzman olmasalar bile, akranları kullanıcının sistemde rahat hissetmesine yardımcı olabilir ve onlara gerçek hayattaki deneyimlerinden yön verebilir.



3. İnteraktif Araçlar


Pano

Kullanıcıya genel istatistiklerinin ve belirli ölçümlerinin bir özetini tek bir arayüzde gösterin. Hangi eğilimlerin, kalıpların ve davranışların gerçekleştiğini görmesini sağlayabilir, böylece geçmiş davranışlar ve gelecekte neyi değiştirmesi ve yapması gerektiği hakkında içgörüler çizebilir. Mesela  kendisine özgü bilgilerini gösteren ve anlamlandırmasına yardımcı olan özel bir grafik.



Strateji Hesaplayıcısı

Kullanıcının verilerini ve tercihlerini girmesine izin veren bir araç ve  uygun yolun ne olduğunu ona geri bildirmek için algoritmalarını kullanır.



Konuşma Q-n-A

Kullanıcıyla insandan insana sohbet ediyormuş gibi etkileşime giren, ona sorunlarını sınıflandırıcı, tam zamanında bilgi veren ve sistemle etkileşimde kalmasını teşvik eden sorular sunan bir sistem.



Oyun Mekaniği

Kullanıcıya ödülleri, seviyeleri ve diğer oyun benzeri mekanikleri sunarak bu sürece dahil olmalarını sağlayın. Onlara sistem hakkında öğretmek, örnek senaryolar ve örnekler vermek veya aslında ürünün oluşturulmasını ve görevlerin gerçekleştirilmesini sağlamak için kullanılabilir.



4. Davranışsal Dürtmeler


Gelecekteki Benlik

Kullanıcının, şimdi ne yaptığına bağlı olarak gelecekte nasıl olacağına dair açık referans noktaları, hikayeler veya veriler vererek uzun vadeli veya gelecekteki sonuçlar hakkında düşünememesine yardımcı olun.



Sınırlı Menü

Kullanıcıya çok küçük bir seçenek seti sunun - birçok olası seçeneği küçük bir avuç haline getirin, böylece bir seçim yapmak ve onlarla ilgili olmayan seçenekler ve faktörler tarafından dikkatini dağıtmamak çok daha kolaydır.



Akıllı Varsayılanlar

Kullanıcıya, genel eğilimlerin arka plan verileri göz önüne alındığında, sisteme alması için en akıllıca seçim olacağını gösterdiği önceden belirlenmiş seçenekler verin. Varsayılanlar, bunun en iyi seçim olduğunu ve daha kolay olduğunu açıkça belirterek onu bu seçimi yapmaya teşvik edecektir (çünkü zaten onun için seçilmiştir).



Hikaye Eşleştirme

Bir kişinin kendini karşılaştırmasına ve onlardan ilham/uyarı almasına izin vermek için diğer insanların hikayelerini (gerçek veya kurgusal) anlatın. Hikayeler onlara sistemi ve uğraşmak zorunda kalabilecekleri birçok olası yolu ve sonucu anlayabilecekleri somut senaryolar verir.



5. Yapay Zeka Akıllı Araçlar


Kalabalığın Bilgeliği

Geçerli senaryosunda, geçerli kullanıcı için 'akıllıca' bir seçimin ne olacağını belirlemek için diğer kişilerin seçimlerinden, davranışlarından ve sonuçlarından elde edilen verileri kullanın. Kitle kaynaklı veri noktaları onun ne yapması gerektiğini tahmin edebilir.



Özelleştirilmiş Öneri

Kullanıcının davranışı ve eğilimleri araç tarafından toplanır ve analiz edilir ve ardından araç kullanıcı için en iyi seçeneğin ne olduğuna ilişkin bir tahmin sunar. Kullanıcının kendi verilerine ve aracın algoritmalarına bağlı olarak, kullanıcının yapması gereken tek bir seçenek veya bir eylem sunabilir.


Daha spesifik hukuki belgeler ve hizmetler için daha spesifik kütüphanelere bakın.

Sözleşme Tasarım Kalıpları Kitaplığı

Margaret Hagan ve Helena Haapio, 2015 yılında IRIS için bu çalışmayı belgeleyen bir makale ile birlikte bir Sözleşme Tasarım Kütüphanesi oluşturdular.  A paper for IRIS that documents this work.

Gizlilik Tasarım Deseni Kitaplığı

Working on a Privacy Design Pattern Library,  Legal Design Lab. Şu anda, Arianna Rossi, Helena Haapio ve Legal Design Lab Ekibi ile bir Gizlilik Tasarım Kütüphanesi üzerinde çalışıyoruz.

Hak Deseni Kitaplığınızı Tanıyın

Şubat 2015'te ekibimiz, temel hakları insanlara iletmek için farklı stratejileri kataloglamak için Haklarınızı Bilin tasarım deseni kütüphanesini bir araya toplamaya başladı.