Üçüncü aşama, ekibinizin fikirler oluşturduğu ve prototiplerini oluşturduğu yerdir. Bu aşama üretken ve yapıcı olmakla ilgilidir. 'Fikir insanlarının' yanı sıra alalade tamirciler ile inşacıların geliştiği yerdir.
Çoğu hukukçunun yapma eğiliminde olmasına rağmen, diğer insanlarla dev bir masanın etrafında otururken yaratıcılığı bulmak zordur. Akıllı, parlak ve yeni bir şey bulmaya yatırım yapsak bile, bir toplantı masasının etrafında otururken harika fikirler bulamayız.
Hala çoğu hukukçunun bu şekilde beyin fırtınası yaptığının farkındayım. Toplantı odası masası, çalışma alanı olarak çok kolay bir şekilde yer değiştirilemeyecek kadar rahat ve kullanışlıdır. Ama onu yerinden edebilirsek ya da en azından değiştirebilirsek çok daha zengin ve beklenmedik fikirler edinebiliriz.
Dizayn okulunda öğrendiğim ve daha sonra yasal tasarım atölyeleri ile pratik yapıp geliştirdiğim beyin fırtınası teknikleri, hukukçu veya olmayan ekibinizin kendi uzmanlığınızdan istifade etmenize yardımcı olabilir.
İşte beyin fırtınası yaparken okulda kullandığımız bazı genel kurallar. Bunlar, sorunu çözmenin birçok yolu için beyin fırtınası yapmamıza yardımcı olur.
Bu temel kurallar beyin fırtınası başlamadan önce getirilmeli ve herkesi odakta tutmak için duvara asılmalıdır.
Küçük gruplara dalmak, kendi fikirleriniz hakkında heyecan duyduğunuzda başkalarının fikirlerini görmezden gelmek ve fikirleri yazmak yerine grup konuşmaları yapmak gibi kötü davranışlara girmek kolaydır. Beyin fırtınası kuralları, üretkenlik, ekip uyumu ve öngörülebilir fikirler yerine yeni fikirler ortaya çıkarmak için faydalı kısıtlamalardır.
Bir beyin fırtınası kolaylaştırıcısı, iyi beyin fırtınasının gerçekleştiği yere kadar enerji seviyelerini yükseltmek için doğru sahneyi oluşturmalıdır. Şeker, kafein, müzik, ısınma egzersizleri; hepsi fikirlerin akmaya başlaması için iyi ateşleyicilerdir. İnsanlar ayakta durmalı, hareket etmeli, öğütmeli - oturmalı ve statik olmamalıdır.
Buna bir de hareket alanı eklenmeli. Mümkünse cihaz yok, ekran yok, dikkat dağıtıcı şey yok. Herkes aynı yüzeyin etrafında olmalı ve herkes yazıyı kendisi yapmak için post-it ve kalemler ile donatılmalıdır. Üst düzey enerjik - gruba dönük - herkesin katılımcı olduğu. Diğerleri fikirlerini belirlerken, bazı şeyleri listeleyen tek bir 'yazman' olamaz.
Tüm ekibin fikirlerini ortaya atıp, bir şeyler inşa etme ve düşünmeleriyle hızlı bir şekilde ileri geri gitme eylemi, sihrin gerçekleşebileceği yerdir. En iyi beyin fırtınaları işbirlikçi ve enerjiktir, insanlar birbirlerinin fikirlerini geliştirirler, vahşi yeni yönler ortaya çıkarırlar ve beklenmedik benzetmeler ve düşünme biçimleri getirirler.
Duvara fikirler yapıştırmanın yanı sıra, yeni tasarımlara ulaşmak için kullanıcı deneyimlerini içeren sahneleri canlandırabilrsiniz. Doğaçlamanın gücünden yararlanarak, Keşif aşamasında gözlemlediğiniz sahnelerde ve bağlamlarda beyin fırtınasınızı bulabilirsiniz. Ardından ekip üyeleriniz farklı roller oynayabilir ve nasıl davranılacağını ve sorunların nasıl çözülebileceğini doğaçlama yapabilir.
Tasarımcıların bir sırrı, kafalarından bir şeyler icat etmemeleri veya zihinlerinden muhteşem ürünler üretmemeleridir. Çoğu zaman, başkalarının çalışmalarından başlarlar. Ödünç alırlar, kalıp kütüphaneleri ve kalıplar kullanırlar, diğer tasarımcıların kreasyonlarından yararlanırlar. Bu ilhamı yeni kavramlara karıştırmak için kullanırlar.
Beyin fırtınasının yanı sıra, ödünç alabileceğiniz mevcut Kalıp, Model veya Şablonları araştırmaya ekibinizin yatırım yapması gerektiği anlamına gelir.
Aynı anda, aynı zorluğu çözmeye çalışan başka kimlerin (veya kim olduğunu) keşfetmelisiniz. Bu doğrudan alanınızın içinde veya başka bir alandaki soyutlanmış zorluğun bir sürümü olabilir.
Başkalarının tasarım özetinizde yer alan sorunu nasıl çözmeye çalıştıklarını görün ve tasarım kalıplarını tanımlayın.
Bunları ödünç alabilirsiniz - bir kalıp kütüphanesi kurun ve hangi çalışmaların ilham verici olduğunu ve hangilerinin lanetli olduğunu işaretleyin. Başkalarına karşı tepki vererek kendi fikirlerinizi ve tasarım seçimlerinizi şekillendirin.
Bunları kopyalamayın , ancak eldeki duruma göre daha iyi ve özel hale getirin.
Beyin fırtınasından zengin bir fikir devşirdikten sonra, şimdi hangilerini takip etmek istediğinizi seçme zamanı. Bu, ekiplerin çalışmalarının yönünün ne olacağı konusunda fikir birliğine varmak zorunda olduğu tasarım sürecinin en zor noktalarından biridir.
Karar vermeyi kolaylaştırmaya yarayan, (genellikle acı verici) kullanıcılarınız için en çok gerçekleştirilebilir fikirlerin hangileri olduğunu bulmak için iki araç vardır. Bunlar Önem/Zorluk Matrisi ve Hedef Merkezi'dir.
Oluşturduğunuz ve topladığınız fikirlerinizi alın ve sonra bu şemaları kullanarak bunları ortaya atın.
Önem/Zorluk matrisi için, duvarda x ekseni vektörü olarak Önem ve y ekseni olarak Zorluk ile 2×2 matris yapın. Sonra dört çeyreğe bölün. Bir ekip olarak, matris üzerinde çeşitli konseptlerinizi ortaya atın. Birlikte fizibiliteyi, önceliği (kullanıcılarınızın ve paydaşların bakış açısından) ve fikirlerin uygulanabilirliğini tartışın. Fikir seçiminizi kolaylaştırmak için matrisi kullanın. Genellikle Yüksek Öneme sahip ve Düşük Zorluklu fikirlerle gitmek istersiniz.
Ya da daha doğrudan, Hedef Merkezi diyagramının dairelerini kullanarak fikirleri Birincil Önem, İkincil Önem ve Üçüncül Önem olarak ortaya koymalısınız. 2×2 matris gibi, şimdi terk etmeniz gereken fikirlerinizi yok etmenize yardımcı olacaktır. En iyi fikirler merkezde olacak.
Bu odaklanma ve savma sürecinde, yine de tüm fikirleri belgelemeye değer. Prototip yaparken ve yinelerken daha sonra bir kaynak olacaktır. Bu terk edilmiş fikirler, nihai tasarımınızdaki farklı özelliklerle rotanızı değiştirmeniz gerektiğinde veya mevcut düşüncenizi terkederek başka bir fikre döndüğünüzde kullanılabilir.
Beyin fırtınası fikirleri değerli bir kaynaktır, bu yüzden tamamen çöpe düşmemelerini sağlayın. (fikirlerin çoğu bu noktada rafa kaldırılmalıdır, aşırı karmaşık ve kafa karıştırıcı bir prototipi önlemek için).
Tasarım sürecinin önemli ve heyecan verici bir adımı prototiplemedir. İlk aşamalarda, fikrinizin ne olacağına dair birçok düşük kaliteli prototip üretmelisiniz.
İlk başta yaptığınız prototipler beyin fırtınasınızın devamı olacak. Bir şeyler inşa etmeye çalıştıkça, daha fazla fikir ortaya çıkarmanıza ve onları daha somut hale getirmenize yardımcı olacaktır. Bu düşük çözünürlüklü, beyin fırtınası prototiplerinin bazı turlarından sonra, aslında sorunu çözebilecek son bir tasarıma daha yakın olan prototiplere geçeceksiniz.
Fikirlerinizi daha zengin ve net hale getirmek için kullanabileceğiniz bazı araçlar 8 çerçeveli hikaye tahtası ve kullanıcı yolculuğu haritası - zaman, düşünce, mürekkep ve kağıt dışında hiçbir şeye yatırım yapmadan. Bunlardan bazıları Sentez çalışmanızdan tanıdık gelecektir — ancak burada mevcut senaryolardan ziyade gelecekteki senaryoları belgelemek için uyarlanmıştır.
Yeni konseptinizi eskizlerde ve sahnelerde yakalayarak somut hale getireceksiniz. Ayrıca, gerçekte ne geliştirdiğinizi ve en değerli işlevlerinin ve özelliklerinin ne olduğunu daha net hale getirmek için ekstra özellikleri veya komplikasyonları da yontacaksınız. Bu, bir ekibin belirli bir prototipi başka fikirlerle aşırı yüklemeye yaptığı görev sürünmesini kapı dışarı edebilir. (genellikle beyin fırtınasından kalan birlikte pürelenmiş post - itler). Fikrinizi basit bir prototipe bağlamak, değer teklifinizi net hale getirecektir.
Düşük kaliteli prototipler oluşturmanın kolay bir yolu, fikrinizi 8 sahnede çizmektir. Uygulamanızın veya web sitenizin 8 ekranı olabilir. Veya yeni hizmetinizin, belgenizin veya kuruluşunuzun 8 sahnesi olabilir. Sekiz sahne, kullanıcınızın ürünü nerede bulduğunu, nasıl kullandığını ve ürünün durumunu nasıl çözdüklerini belgelemelidir.
8 sahnelik prototip nasıl yapılır? Bir parça kağıt alın - ne kadar büyükse o kadar iyi ve 8'e katlayın. Bu 8 panelin her birinin, hedef kullanıcınızın konseptinizle nasıl karşılaşacağı, kullanacağı ve konseptinizden nasıl uzaklaşacağına dair farklı bölümlerle doldurulması gerekir.
Bu 8'lerden birkaçını yapın - odaklanmak için doğru dengeyi ve anları elde etmeye başlayacaksınız. Kişinizi ve sorununu tanıtmak için Panel 1'i ve daha memnun, problemi çözülmüş kişinize Panel 8'i veda etmek için rezerve edebilirsiniz.
Ayrıca, bir yolculuk haritası kullanarak kullanıcınızın sorundan çözüme olan yolculuğunun haritasını çıkarabilirsiniz. Kullanıcınızın daha önce kim olduğunu sorunlarıyla ilgili notlarla belirleyin. Ardından, kullanıcınızın tasarımınızla hangi 'temas noktalarına' sahip olacağını unutmayın. Son olarak, tasarımınızla etkileşime geçtikten sonra kullanıcınızın kim olduğunu unutmayın - şimdi farklı olan nedir?
Şimdi tasarımınızı kullanıcınızın hayatına yerleştirme hakkında düşünün. Ne zaman kullanacak — günün hangi saatinde? Bir haftada hangi anlarda? Bir ay boyunca ne zaman? Yılın hangi sezonu? Ve hayatı boyunca hangi noktaya değindi? Bu alıştırma - sadece bölgeler ve kesin noktalar olmasa bile - tasarımınızı belirli bağlamlara oturtmaya zorlayacaktır.
Bir diğer erken prototipleme aracı, geliştirmek istediğiniz kavramın tek sayfalık bir posterini yapmaktır.
Konsept posteri, yapılması en kolay, en hızlı (ve avukat dostu) prototiplerden biridir. Ve tüm amacı, ekibin tam olarak ne inşa etmek istediklerini düşünmesine yardımcı olmaktır - bir kavramın belirsiz post-it sürümünden özel ve uygulanabilir versiyonuna.
Erken, kaba prototiple, ekibinizi tek bir konsepte odaklayacak ve belirli bir müdahale noktasına bağlayacaktır. Hedef kullanıcınızın karşılaşacağı belirli durumu düşünecek ve oluşturduğunuz bu posteri kullanacaksınız.