Beyin Fırtınası | Legbis

Aşama 3: Beyin Fırtınası ve İnşa

Üçüncü aşama,   ekibinizin  fikirler oluşturduğu  ve prototiplerini  oluşturduğu yerdir.  Bu aşama  üretken ve yapıcı olmakla ilgilidir.  'Fikir insanlarının' yanı sıra alalade tamirciler ile inşacıların geliştiği yerdir.

 Çoğu hukukçunun  yapma  eğiliminde olmasına rağmen,  diğer insanlarla dev  bir  masanın etrafında otururken yaratıcılığı bulmak zordur.   Akıllı,  parlak ve yeni  bir şey bulmaya yatırım yapsak bile, bir toplantı masasının etrafında otururken harika fikirler bulamayız.  

Hala çoğu hukukçunun bu şekilde beyin fırtınası yaptığının farkındayım. Toplantı odası masası, çalışma alanı olarak çok kolay bir şekilde yer değiştirilemeyecek kadar rahat ve kullanışlıdır. Ama onu yerinden edebilirsek ya da en azından değiştirebilirsek çok daha zengin ve beklenmedik fikirler edinebiliriz.

Dizayn okulunda öğrendiğim  ve daha sonra yasal tasarım atölyeleri ile pratik yapıp geliştirdiğim beyin fırtınası teknikleri,  hukukçu veya olmayan ekibinizin kendi  uzmanlığınızdan istifade etmenize yardımcı olabilir.

 İyi Beyin Fırtınası için Temel Kurallar

  İşte beyin fırtınası yaparken  okulda kullandığımız  bazı genel kurallar.  Bunlar,   sorunu   çözmenin  birçok yolu için beyin fırtınası yapmamıza yardımcı olur.

 Bu temel kurallar  beyin fırtınası başlamadan önce getirilmeli ve herkesi odakta tutmak için duvara asılmalıdır.

Küçük gruplara dalmak,  kendi  fikirleriniz hakkında heyecan  duyduğunuzda başkalarının fikirlerini görmezden gelmek ve fikirleri  yazmak yerine grup konuşmaları yapmak gibi kötü davranışlara girmek kolaydır.  Beyin fırtınası kuralları,  üretkenlik, ekip uyumu ve öngörülebilir fikirler yerine  yeni fikirler  ortaya çıkarmak için faydalı kısıtlamalardır.

Bir beyin fırtınası kolaylaştırıcısı,  iyi beyin  fırtınasının gerçekleştiği yere kadar enerji seviyelerini yükseltmek için doğru  sahneyi oluşturmalıdır.   Şeker, kafein, müzik, ısınma  egzersizleri; hepsi fikirlerin akmaya başlaması  için iyi  ateşleyicilerdir. İnsanlar ayakta durmalı, hareket etmeli, öğütmeli  - oturmalı  ve statik olmamalıdır.

Buna  bir de hareket alanı eklenmeli.  Mümkünse cihaz yok,  ekran  yok,  dikkat dağıtıcı şey yok. Herkes    aynı   yüzeyin etrafında olmalı ve  herkes yazıyı kendisi yapmak  için post-it ve kalemler ile  donatılmalıdır.  Üst düzey enerjik - gruba dönük - herkesin katılımcı olduğu.    Diğerleri  fikirlerini  belirlerken,  bazı şeyleri listeleyen tek bir  'yazman'  olamaz.

Tüm ekibin fikirlerini ortaya atıp, bir şeyler inşa etme ve düşünmeleriyle hızlı bir şekilde ileri geri gitme eylemi, sihrin gerçekleşebileceği yerdir. En iyi beyin fırtınaları işbirlikçi ve enerjiktir, insanlar birbirlerinin fikirlerini geliştirirler, vahşi yeni yönler ortaya çıkarırlar ve beklenmedik benzetmeler ve düşünme biçimleri getirirler.

Brainstorming new estate planning ideas

Duvara fikirler yapıştırmanın yanı sıra, yeni tasarımlara ulaşmak için kullanıcı deneyimlerini içeren sahneleri canlandırabilrsiniz. Doğaçlamanın gücünden yararlanarak, Keşif aşamasında gözlemlediğiniz sahnelerde ve bağlamlarda beyin fırtınasınızı bulabilirsiniz. Ardından ekip üyeleriniz farklı roller oynayabilir ve nasıl davranılacağını ve sorunların nasıl çözülebileceğini doğaçlama yapabilir.

Benzetmeleri Keşfetme, Kalıp Kütüphaneleri ve İlham

Tasarımcıların  bir sırrı,  kafalarından  bir şeyler icat etmemeleri veya zihinlerinden muhteşem ürünler  üretmemeleridir. Çoğu zaman, başkalarının çalışmalarından başlarlar.   Ödünç alırlar,  kalıp kütüphaneleri ve kalıplar kullanırlar,  diğer tasarımcıların kreasyonlarından yararlanırlar.   Bu ilhamı yeni kavramlara karıştırmak  için kullanırlar.

Beyin fırtınasının  yanı sıra,  ödünç alabileceğiniz mevcut Kalıp, Model veya Şablonları araştırmaya ekibinizin yatırım yapması gerektiği anlamına gelir.

Aynı  anda, aynı  zorluğu çözmeye çalışan başka kimlerin (veya kim olduğunu) keşfetmelisiniz. Bu doğrudan  alanınızın  içinde veya başka bir  alandaki  soyutlanmış zorluğun bir sürümü olabilir.

Başkalarının  tasarım  özetinizde yer alan sorunu  nasıl  çözmeye çalıştıklarını görün ve   tasarım kalıplarını tanımlayın.

Bunları ödünç  alabilirsiniz  -  bir kalıp kütüphanesi kurun ve hangi çalışmaların ilham verici olduğunu ve hangilerinin lanetli olduğunu işaretleyin. Başkalarına karşı tepki vererek kendi fikirlerinizi ve tasarım seçimlerinizi şekillendirin.

 Bunları kopyalamayın , ancak   eldeki  duruma  göre daha iyi ve özel hale getirin.

 Fikir Seçme

 Beyin  fırtınasından zengin bir fikir devşirdikten sonra, şimdi  hangilerini  takip etmek istediğinizi  seçme zamanı.    Bu,  ekiplerin     çalışmalarının  yönünün ne olacağı  konusunda fikir birliğine  varmak  zorunda olduğu  tasarım sürecinin en zor noktalarından biridir. 

 Karar vermeyi  kolaylaştırmaya yarayan, (genellikle acı verici)  kullanıcılarınız  için en çok  gerçekleştirilebilir fikirlerin hangileri  olduğunu bulmak için iki  araç vardır.  Bunlar  Önem/Zorluk Matrisi ve Hedef Merkezi'dir. 

 Oluşturduğunuz ve  topladığınız fikirlerinizi  alın ve  sonra bu şemaları kullanarak  bunları ortaya atın.

 Önem/Zorluk matrisi   için, duvarda  x ekseni vektörü olarak  Önem ve y ekseni  olarak  Zorluk ile 2×2 matris yapın.  Sonra dört çeyreğe bölün. Bir ekip olarak,  matris üzerinde  çeşitli konseptlerinizi ortaya atın.  Birlikte fizibiliteyi, önceliği (kullanıcılarınızın ve paydaşların bakış açısından) ve fikirlerin uygulanabilirliğini tartışın. Fikir  seçiminizi kolaylaştırmak için matrisi kullanın.  Genellikle  Yüksek Öneme sahip ve Düşük Zorluklu fikirlerle gitmek istersiniz.

Ya da daha doğrudan, Hedef Merkezi diyagramının dairelerini kullanarak fikirleri Birincil Önem, İkincil Önem ve Üçüncül Önem olarak ortaya koymalısınız. 2×2 matris gibi, şimdi terk etmeniz gereken fikirlerinizi yok etmenize yardımcı olacaktır. En iyi fikirler merkezde olacak.

 Bu odaklanma ve   savma  sürecinde,  yine de tüm fikirleri  belgelemeye değer.  Prototip  yaparken ve yinelerken daha sonra  bir kaynak  olacaktır.  Bu terk edilmiş fikirler,   nihai   tasarımınızdaki farklı   özelliklerle  rotanızı değiştirmeniz gerektiğinde veya  mevcut düşüncenizi terkederek başka bir fikre döndüğünüzde kullanılabilir.

Beyin fırtınası fikirleri değerli  bir   kaynaktır, bu yüzden tamamen   çöpe  düşmemelerini  sağlayın. (fikirlerin  çoğu bu noktada rafa kaldırılmalıdır, aşırı karmaşık ve kafa karıştırıcı bir  prototipi önlemek için).

Prototipleme

 Tasarım sürecinin önemli ve heyecan verici bir  adımı prototiplemedir. İlk  aşamalarda,  fikrinizin ne  olacağına dair  birçok düşük kaliteli prototip üretmelisiniz.

İlk başta yaptığınız prototipler beyin fırtınasınızın devamı olacak. Bir şeyler inşa etmeye çalıştıkça, daha fazla fikir ortaya çıkarmanıza ve onları daha somut hale getirmenize yardımcı olacaktır. Bu düşük çözünürlüklü, beyin fırtınası prototiplerinin bazı turlarından sonra, aslında sorunu çözebilecek son bir tasarıma daha yakın olan prototiplere geçeceksiniz.

Düşük Kaliteli Prototipler

 Fikirlerinizi daha  zengin ve net hale  getirmek için kullanabileceğiniz bazı araçlar 8 çerçeveli hikaye tahtası ve kullanıcı yolculuğu haritası -  zaman, düşünce, mürekkep ve kağıt dışında hiçbir şeye yatırım yapmadan.  Bunlardan bazıları Sentez   çalışmanızdan tanıdık   gelecektir  — ancak burada  mevcut senaryolardan  ziyade gelecekteki senaryoları belgelemek için  uyarlanmıştır.

Yeni konseptinizi eskizlerde ve sahnelerde  yakalayarak somut  hale getireceksiniz.   Ayrıca,  gerçekte ne geliştirdiğinizi ve  en değerli işlevlerinin ve özelliklerinin ne olduğunu daha net  hale getirmek için ekstra özellikleri veya komplikasyonları da yontacaksınız.  Bu,  bir ekibin belirli bir prototipi başka fikirlerle  aşırı yüklemeye yaptığı görev sürünmesini kapı dışarı edebilir. (genellikle beyin fırtınasından kalan birlikte pürelenmiş post - itler).   Fikrinizi basit bir  prototipe bağlamak, değer teklifinizi net hale  getirecektir.

8 Çerçeveli Hikaye Tahtası

 Düşük kaliteli prototipler  oluşturmanın kolay bir  yolu,  fikrinizi 8 sahnede  çizmektir.  Uygulamanızın veya web sitenizin  8 ekranı olabilir.  Veya   yeni hizmetinizin,   belgenizin veya kuruluşunuzun 8 sahnesi olabilir.  Sekiz  sahne,  kullanıcınızın  ürünü nerede bulduğunu,  nasıl  kullandığını ve ürünün durumunu nasıl  çözdüklerini belgelemelidir.

 8 sahnelik prototip nasıl yapılır?   Bir parça kağıt alın - ne kadar   büyükse  o kadar  iyi ve 8'e katlayın.   Bu 8   panelin her birinin, hedef kullanıcınızın konseptinizle nasıl  karşılaşacağı, kullanacağı ve  konseptinizden nasıl  uzaklaşacağına dair  farklı bölümlerle doldurulması gerekir.

Bu 8'lerden  birkaçını  yapın -  odaklanmak için doğru dengeyi ve anları elde  etmeye başlayacaksınız.   Kişinizi ve  sorununu tanıtmak için Panel  1'i ve daha memnun,  problemi çözülmüş kişinize  Panel  8'i  veda etmek için rezerve edebilirsiniz.

 Konseptiniz üzerinden  Kullanıcı Yolculuğu Haritası

Ayrıca, bir  yolculuk  haritası kullanarak kullanıcınızın  sorundan çözüme olan yolculuğunun haritasını  çıkarabilirsiniz.      Kullanıcınızın daha önce kim olduğunu  sorunlarıyla ilgili notlarla belirleyin.  Ardından,   kullanıcınızın   tasarımınızla hangi 'temas noktalarına'  sahip olacağını  unutmayın.  Son olarak,   tasarımınızla etkileşime geçtikten sonra  kullanıcınızın kim olduğunu unutmayın -  şimdi farklı olan nedir?

Şimdi tasarımınızı kullanıcınızın hayatına yerleştirme hakkında düşünün. Ne zaman kullanacak — günün hangi saatinde? Bir haftada hangi anlarda? Bir ay boyunca ne zaman? Yılın hangi sezonu? Ve hayatı boyunca hangi noktaya değindi? Bu alıştırma - sadece bölgeler ve kesin noktalar olmasa bile - tasarımınızı belirli bağlamlara oturtmaya zorlayacaktır.

Konsept Posteri

 Bir diğer erken prototipleme aracı,  geliştirmek istediğiniz  kavramın tek sayfalık bir  posterini   yapmaktır.

Konsept posteri,  yapılması  en kolay, en hızlı (ve avukat dostu) prototiplerden biridir.  Ve   tüm  amacı,  ekibin   tam olarak ne inşa etmek   istediklerini düşünmesine  yardımcı olmaktır -  bir kavramın  belirsiz post-it sürümünden  özel ve uygulanabilir versiyonuna.

Erken, kaba prototiple, ekibinizi tek bir konsepte odaklayacak ve belirli bir  müdahale noktasına bağlayacaktır. Hedef  kullanıcınızın karşılaşacağı  belirli durumu düşünecek  ve oluşturduğunuz bu posteri kullanacaksınız.