Ekibiniz konseptiniz için iyi geri bildirim alırsa ve prototipinizi gerçek bir şeye dönüştürme planını belirlerseniz - o zaman ölçekleme için büyük engele ulaştınız demektır.
Kaba konseptinizi anlamlı bir şekilde ve sahada başlatılan bir şeye nasıl dönüştürebilirsiniz? Ve sonra, eğer o deneme iyi giderse, bunu fayda sağlayabilecek herkese nasıl sunacaksın?
Şimdiye kadarki tasarım süreci zorlasa bile, bu aşama belki de en zorlu aşamadır. Ekibiniz çalışmanızın yönü üzerinde daha az kontrole sahip olacaktır. İlk konseptinizin nasıl göründüğünü ve sahada nasıl çalışacağını şekillendirecek daha fazla iş ortağı ve kullanıcıyla çalışmanız gerekecek - ve konseptinizin gerçekte nasıl olduğu, nasıl kullanıldığı, kötüye kullanılıp kullanılmadığı, yoksayılıp sayılmadığı veya benzer başka şekillerde.
Bununla birlikte, bu ölçeklendirme aşaması en heyecan verici olanı olabilir, çünkü ilk post-it beyin fırtınaları ve içgörü haritaları gerçek, canlı müdahalelere dönüşür. Tek satırlık fikirler olarak başlayan şey, gerçek şeyler haline dönmeye başlar.
Peki, yeni fikirlerle gelen, onlarla oynayan ve onlarla ilgili geri bildirim alan ve de onlarla uğraşan insanlarla yeni birşey nasıl ortaya çıkarabilirsiniz?
Bu harita, yukarıda açıklanan tasarım sürecinin daha uzun vadeli bir geliştirme döngüsüne nasıl uyarlanabileceğine dair bir vizyondur. İlk tasarım çalışma döngünüzü bir denemeyi kapsam dışına çıkarmak için kullanabilirsiniz. Ardından pilot uygulama (ve oluşturduğu test, yineleme ve yansıma) ölçeklendirme planınızın ne olması gerektiğini anlamanıza yardımcı olacaktır. Büyük olasılıkla, tasarım ekibinize dahil olmayan başkalarının çoğaltabileceği daha iyi bir uygulama planı düzenlemeniz, ayrıştırmanız ve bulmanız gerekecektir. .
Sizi ham fikirden, gerçekten kodlanabilir ve hayata geçirmek için size geri dönebilecek iyi planlanmış bir fikre dönüşebilir.
Kullanıcı testi ile bir konsept tasarımı inceledikten sonra, gelecek vaad edip etmediğini bilirsiniz. Şimdi ilk uygulamanızın hangi ölçek ve kapsamda olması gerektiğini düşünme zamanı.
Bu egzersizi deneyin: tüm ideal özelliklerinizi ve işlevlerinizi sağ taraftaki (sonra) kutuya koyun. Şimdide uygulayabileceğiniz ve uygulamanız gereken üç sınırlı özelliğe geri dönün ve sol (şimdiki zaman) kutucuğa koyun. Bu, daha kolay deneme yapabileceğiniz daha basit bir sürümü nasıl elde edeceğinizi bulmanıza yardımcı olacaktır.
Kısıtlamalar, bir uygulamaya daha erken ulaşmanıza yardımcı olmak için denemeniz için sağlıklıdır. Sizi sunduğunuz asıl değere öncelik vermeye zorlar.
İlk kabataslak planına nazaran şimdi daha net olmalısın.
Deneme çalışmana ne olacak? Test ettiğiniz temel hipotezin ne olduğunu düşünün. Fikrinizin takip etmeye değer olup olmadığıyla ilgili baz aldığınız soru neydi? O zaman daha geniş bir kitleye ilk uygun sunumda ne yapılmalı? Ve sonra büyük vizyon nedir, bu fikir için büyük hırslarınızı tatmin edecek nihai versiyon?
Bu, ekibinizin işlevlere öncelik vermesi ve hangi değeri sunduğunuzu daha net anlamasını sağlamak için uygulama planınızın başka bir iyileştirmesidir.
Konsept tasarımınız için düşündüğünüz özelliklerin sahnelenmesini tanımladıktan sonra, bir sonraki adım çıkış yapacağınız vizyonunuzu kristalize etmektir . Bir deneme sürümünü nasıl başlatabileceğinizin lojistiğini ve onu desteklemek için neleri yerleştirmeniz gerektiğini düşünmek için bu planlama tuvalini kullanın.
Bu lojistik detayların yanı sıra, şimdi tasarımınız için bir Marka oluşturmayı düşünmenin de zamanıdır.
Bir markaya ulaşmak için deneyimi düşünün. Kullanıcınız tasarımınızla karşılaştığında ve onunla etkileşime girdiğinde veya arkadaşlarınıza yeniden anlatırken, ne yaşamalarını istiyorsunuz? Kullanıcınızda görmek istediğiniz ruh hali, duygu ve mesaj nedir?
Bunu, kullanıcılarınız için hangi marka deneyimini istediğinizi ortaya koyan Marka Beklentilerini yazarken yakalayabilirsiniz.
Bu, deneme sürümünüzün uygulanması için kullanıcılarınıza rehberlik edebilir. Tasarımınızın belirli ayrıntılarını etkileyecektir.
Sonraki bölümler, özellikle hukuk kullanıcı uygulamaları için daha ayrıntılıdır. Bir hukuki hizmet veya ürünün 'iyi' bir deneyimini neyin oluşturduğu hakkında keşfettiğimiz bulguları ortaya çıkaracağız.