Sürecin bu bölümünde, genç fikirlerinizi test etmek, geri bildirim toplamak ve daha bitmiş ve umut verici bir sürüme doğru iyileştirmeye başlayacaksınız. Ya da paydaşlarınız için sorunu çözmeyen fikirleri çöpe atabilir ve önceki fikir bankanıza dönebilirsiniz.
Bu aşamada, inşa ve test neredeyse aynı anda devam etmelidir.
Fikrinizi oluştururken (çizimlerde ve kaba ve hazır biçimlerde bile), hemen test etmelisiniz. Erken test etmek, en umut verici olanları bulmak için beyin fırtınası yaptığınız birçok fikri elemenize yardımcı olacaktır. Süreç boyunca sürekli testler yapmak, tasarım seçimlerinizi, odağınızı ve tasarımınızla ilgili özellikleri, stilleri ve işlevleri mükemmelleştirir.
Test zor ama gerekli. Sizi kullanıcılarınızın ihtiyaçlarına geri döndürecek, sentez ve beyin fırtınası sırasında oynadığınız hipotezleri onaylayacak veya reddedecek ve kaynaklarınızı israf etmenizi önleyecektir.
Çoğu zaman test ruhunuzu ezebilir. Umarım bu geçici olur. Beyin fırtınası yapmak, geliştirmek ve bir prototip oluşturmak için çok çalıştığınız harika fikrinizin; hedef kullanıcınız için tamamen hoş olmadığını duyacaksınız. Ya da belki de onlar için ne yapmanız gerektiğini anlamıyorlardır. Kafa karıştırıcı, hoş olmayan veya değersiz bulabilirler.
İlk tepkiniz, sadece 'anlamadığı' ve ne kadar harika olduğunu takdir etmedikleri olabilir.
Ama eleştirel tepkiler iyi haber. Geri bildirim, daha fazlasını karşılamanız gereken bir hediyedir, çünkü insanların gerçekten kullanmak isteyeceği, kullanmayı seveceği, başkalarına tavsiye edeceği ve ödeyeceği bir şey yapma yolunda sizi koruyacaktır.
Bu ürün veya hizmetin geliştirilmeye değer olup olmadığını kendinize ve kullanıcılarınıza sürekli olarak sormalısınız. Kullanıcı testinin araştıracağı üç ana alan vardır: kullanılabilirlik, kullanışlılık ve değer. Bu ölçümler boyunca bu teste yeterince erken başlayamazsınız.
Bazı insanlar tasarım süreçlerinde 'gizli' kalmayı seçer ve geri bildirimleri için kavramlarını ve prototiplerini kimseye göstermez. Bunun iş modeliniz veya kendinizi rekabetten korumak için gerekli olduğunu düşünebilirsiniz.
Ürününüzü ve iş planınızı tam olarak açıklamadan kuruluşunuz dışındaki kişilerle test etmenin bir yolunu bulabilir misiniz? Sürecinizi gizli tutmak caziptir, ancak risk; tasarımınızın etrafında önemli doğrulama ve ivmeye sahip olamayacaksınız.
Kendi projelerinizde kullanmak, iyi bir kullanıcı deneyimine sahip olup olmadığını veya daha fazla tasarım çalışmasına odaklanmanız gerekip gerekmeyebileceğini belirlemek için bazı incelemeler oluşturdum.
Kontrol listesinin yanı sıra, sınıfımdaki öğrenci takımları için yaptığım bir tasarımı gözden geçirme matrisi.
Ve son olarak, işte yönettiğim birçok atölyede erken aşama prototiplerde gözlemlenen ortak tuzaklardan bazıları.
Asıl başarısızlık, ihtiyacı veya kavramı yeterince pişirmemek ve kavraması zor ve başarılı olması muhtemel olmayan aşırı doldurulmuş ve karışık bir konseptle sonuçlanmamaktır.
Ya da diğer başarısızlık: bugün mevcut olan teknoloji konusunda çok hırslı olmak ve şu anda kapasitesi olmayan görevleri yerine getirmek için büyülü teknolojiye bankacılık yapmak.
Harika prototipinizi yorucu geri bildirim oturumlarında test ettikten sonra, bir yığın notla baş başa kalabilirsiniz. Tavsiyeler, rastgele yorumlar, yeni fikirler ve diğer düşüncelerle dolu bir çantanız olacak.
İlerlemek için geri bildirimle ne yapabilirsiniz?
İşte sınıflarımda kullandığım bir Yineleme Planı, ekiplerin geri bildirimleri dört farklı kategoriye (ana çıktıların her biri için bir tane) ayırmasına yardımcı olmak için ve daha sonra geri bildirimleri farklı parçalarla cevaplamak için.
Öğrencilerimi farkında olmaya teşvik ettiğim bir diğer seçenek de Eylemsizlik dir. Tasarımınızı ve tasarım sürecinizi tamamen hurdaya çıkardıysanız ne olur?
Durum yeni bir ürün, hizmet veya kuruluş için değil, gerçekten başka bir müdahale türü için çağrıda bulunuyorsa ne olur?
Bu sorunu çözecek kişinin siz olduğunuzu düşünmek ve rotaya girmek cazip gelebilir. Problemi çözecek harika yeni bir fikirle geleceğim. Ama diğer aktörlerin sponsor olduğu iyi şeyler olup olmadığını araştırmak da önemlidir. Belki de kullanıcıyı onlara yönlendirerek onlara boyun eğmelisin. Bu zorluk alanına gerçekten katkıda bulunabilir misiniz? Bunu yapacak kişi ya da takım siz misiniz?